torsdag 20 januari 2011

Bidrag till tävling hos Lenes kortblogg och Altheasmix

Här kommer mitt bidrag till tävlingen hos Lenes kortblogg och Altheasmix. Jag gjorde hela "kitet". Det är en inbjudan, ett placeringskort, en vimpel, en godispåse och ett gratulationskort. Jag har gjort mitt bidrag i rymdtema, med Buzz Lightyear i täten. Min son älskar rymden och denna utmaning var jätterolig att göra! 
 
Närmare förklaring till varje del följer nedan;


Här är inbjudningskortet i form av en planet. Jag har ritat den på frihand och klippt ut den först i vit cardstock för att den skulle bli stabil, sedan ett blått tunnare papper. "Ringen" är 2 ringar utklippta ur grå cardstock och ihoplimmade. Sotat runt kanterna och stickels. Texten är skriven för hand och utklippt. Stjärnan likaså. De små stjärnorna är typ "rhinestones".


Baksidan av inbjudan. Det röda runt stjärnan är 3D liner.



Placeringskortet; Buzz Lightyear är utskriven från ritmallar och färglagd med akvarellfärg. Förutom det grå, eftersom jag inte hade någon grå akvarellpenna så fick jag låna sonens färgpenna;) Det rutiga pappret är köpt på scraphuset men jag kommer inte ihåg vilken serie det är ifrån. Det randiga pappret är också därifrån. Stjärnorna är utklippta ifrån samma stjärnpapper som är använt till gratulationskortet, även det från scraphuset. Band med prickar från Panduro. Monterat på grå cardstock. 


Vimpeln. Själva pinnen är gjord av flera vita vanliga A4 papper, som jag rullat hårt och klätt med blått papper. Vimpeln är utklippt ur orange tunnare papper och klädd med stjärnpappret från Scraphuset. Planeten är ritad för hand och smyckad med Stickles. Tofsen har jag gjort av frans, knutit ett snöre i den längst upp och pillat den igenom rullen och fäst den längst upp med en knapp. Det syns bättre på nästa bild.


Här syns knappen som jag fäst tråden som går ner till tofsten.

Godispåsen. Den har jag sytt av 5 olika pappersbitar som jag klippt ut ur ett lite tunnare papper. Varje ark har jag sedan gjort hål i längst upp med hålslagen (utom i arket som är i botten). Sedan har jag sytt ihop den med vanlig vit sytråd och en ganska liten och vass nål. Till sist har jag trätt igenom grönt sidenband längst upp.



Gratulationskortet. Basen är grön Cardstock. Stjärnpapper från Scraphuset. Raketen har jag ritat på frihand och klippt ut. Texten skriven för hand. Utstansade ballonger.


Insidan. Texten "till en stärna" är skriven för hand på grönt mönstrat papper från Scraphuset. Paketen är stämplade på ett blått papper och dekorerade med stickels. Vet inte var stämpeln kommer ifrån, jag har fått den.

Ja, det var mitt bidrag. Det var så roligt att vara med i denna utmaning/tävling! Tack Lene!
Jag kommer definitivt att delta i fler utmaningar/tävlingar, nu när jag fått smak på det;)
kram på er
***
Sandra

9 kommentarer:

  1. WOW WOW WOW VILKA HÄFTIGA ALSTER du har skapat till Lene sin utmaning:) Du har verkligen lyckats jättebra så himla fint:)
    Önskar dig en riktig trevlig fredag och helg, Lilla pyssel Inger:)

    SvaraRadera
  2. Tack för dina snälla komentarer !!
    Jätte fina bidrag.
    Lycka till !!!
    Kramar Elin

    SvaraRadera
  3. Vilka coola alster du har fått ihop. ! Passar ju jättebra till en kille som ska ha kalas. =)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Wow så snygga alster du gjort och med vilket häftigt tema!! :) Rymdtemat gillade jag mycket!! :) Va duktig du är på att rita, jag beundrar alla som kan det, själv kan jag knappt rita en snögubbe. hihi :D
    Tack för din snälla kommentar på min blogg, jag blev så glad. :)
    Ha det så bra och ha en jättetrevlig helg.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Jah, jah-- my like a lot!
    Underbart, helt enkelt underbar!
    Och du har gjort helt rätt min vän!
    Lycka till!!!!
    Kram från Lene

    SvaraRadera
  6. Oj vilka fina alster du gjort, roligt du är med och tävlar i min DT kompis tävling *ler*
    Tack för du är med i min blog candy

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!

    WOW så fina alster!!! Temat passar ju jättebra till Oscar. :) Han är ju tokig i Buzz-lighter.

    Lycka till i tävlingen!
    kramis Pernilla

    SvaraRadera
  8. Hej på dig!
    Vilka häftiga alster du har gjort till utmaningen. Du har då bra fantasi! En superbra ide du har fått, så fint. Ha en bra helg. Lena

    SvaraRadera
  9. Hej hej :) Tack för hälsningen inne hos mig..Å så roligt att du lagt till dig som följare, jag gör likadant här hos dig :)
    Wow kanonhäftiga bidrag till Lenes utmaning, såå coola.
    Inbjudningskortet var så häftigt..vilken fantasi.
    Placeringskortet med, ja allt var riktigt häftigt..
    Lycka till i utmaningen, ha det så gott tills vi hörs igen / Kram kram

    SvaraRadera