onsdag 23 februari 2011

Minialbum


Jag har gjort ett minialbum med bilder på Oscar i olika sammanhang och åldrar. De papper jag har använt är October Afternoon och Jillibean Soup bla. och dessa papper är väldigt färgrika och många av dem har mycket figurer på sig, så därför har jag inte dekorerat så jättemycket utöver. Det blir liksom "livfullt" iallafall om ni förstår vad jag menar.

Själva albumet är köpt på Scraphuset, men fins nog att få tag på på de flesta ställen. Jag har målat detsvart och klätt in det i blå cardstock innan jag började med designpapprena.
De fletsta av fotografierna har en hemskt ful bakgrund och därför har jag klippt ut dem. Jag måste absolut;
 
1.  bli bättre på att fotografera 
2.  lära mig använda ett bildbehandlingsprogram


Några "Closeups"

 


 






Igår kom min vinst från San´s blogcandy och det var så oroligt söta stämplar! Jag håller på att göra ett kort med 2 stycken av dem nu, jag hoppas kunna visa det ikväll (men jag är en väldigt långsam scrappare, så det kanske blir imorgon *ler*).

Nu ska jag ta en liten bloggrunda och hälsa på er andra också!
Kramisar

10 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    SÅÅÅÅ snyggt mini album och så kul att ha sen.
    Sånt skulle man göra mer av, både för att det är kul och så bevarar man minnen bättre!
    Ha en bra dag!
    kram lene

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt mini album.
    Det kanske man skulle provat på.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Åh jag bara älskar mini album. Jätte gulligt!!!

    SvaraRadera
  4. Jättefint. Så roligt att ha sådana album!

    SvaraRadera
  5. Åååååh vilket jättehärligt och supersnyggt album!! :)
    Färgglada papper med möster som passar superbra till en liten söt kille som Oscar. :) Så kul att ha sen.
    Du kanske kände igen din svägerska på min Lo? ;)
    Hoppas du har det bra och att förkylningen är borta nu?! Annars får du krya på dig vännen.
    Kramar från Lena

    SvaraRadera
  6. Åhh ett så himla fint album o vilken rolig idé ! Ja om jag har otur kanske det blir så för oss också o sitta o amma på golvet, fast min plutta är ju snart 7 veckor.. =)=) Fast flyttar inte så långt, typ 2 km så ska väl förhoppningsvis slippa det men underbart med hus (o scraprum såklart) =) !! Kram kram

    SvaraRadera
  7. Jättefint album, så roligt att ha med :)
    Håller med dig om att man inte alltid behöver ha så mycket dekoration när pappren i sig är färgrika och mycket mönster i..Kan lätt bli lite kaka på kaka ibland ;)
    Kanonsnyggt blev det iaf...Kram kram

    SvaraRadera
  8. ååååhhh så fint album. gillar speciellt sista bilden *ler* Sen vill ja tacka för alla underbara kommentarer du skriver hos mig. Det värmer mitt hjärta enormt mycket .. tusen tack :D
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  9. Hej
    Jag använder versa craft stämpeldynor.
    Jag har precis tagit in 3 olika färger till min webbschop, vågade inte ta in för många, vill se om det finns intresse.
    sen tror jag kanske panduro har, men nån annan vet jag inte, men det finns säkert.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  10. WOW vilket underbart snyggt album du har gjort så himla välarbetat och med en massa fina detaljer:) Du måste ha lagt ned mycket arbete på detta:) Men resultatet blev mycket mycket snyggt:)
    Önskar dig en riktig trevlig fredag och helg, hälsningar från lilla Inger:)
    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera