onsdag 9 februari 2011

Muuuu

Ett bokmärke till min son, som älskar när vi läser. Det går inte att somna utan att läsa en sagobok.


Basen är i brun CS och det gröna pappret kommer hobbykartong köpt på Lidl. Kossamuen och ekorren är urklippta ur papper som är köpta på Scraphuset, men jag minns inte vilken serie de tillhör. Lövverket är blad som snälla Pernol gett till mig, lite stickles på dem. Trädet och grenarna är bara utklippta ur samma CS som basen är av.

Baksidan, med Lidl-papper;) Glitterpapper som jag fått av mamma, kram mamma. Blomman är en freebe, och TYVÄRR minns jag inte varifrån. Grönt band knutet genom hålet.

Sonen blev väldigt glad över mammas kreation och var ivrig att få stänga boken ikväll, hihihi.
Nattinatt

7 kommentarer:

  1. Fint, hihi då går sagostunderna fort i fortsättningen med andra ord ;)
    Må så gott / Kram kram

    SvaraRadera
  2. Fint, då blir det många härligs läs stunder med din son.
    Ha det så bra Elin

    SvaraRadera
  3. Men OJ, jag höll på att inte känna igen mig först! Så SNYGG bloggen har blivit! Så vårig och härlig! Ugglan är ju bara för bedårande söt! Va duktig du är!

    Jag vill oxå säga att jag blir så glad för dina kommentarer - de värmer ska du veta! Förlåt att jag inte kan återgälda alla - hinner inte men det är väldigt roligt att kika in här!

    Svaret på det mönstrade pappret är My Minds Eye's två collectioner som båda heter Alphabet Soup, den ena går i lite pojkiga färger och den andra i lite tjejiga färger och båda är bara sååå fina!

    Kram och tack!! ♥ Emmeli

    SvaraRadera
  4. Glömde ju säga vilket fint bokmärke du gjort - kanske vore en smart grej att göra. Min dotter kan inte heller somna utan en sagostund men det är rätt mysigt fast på något konstigt vis har hon börjat förhandla sig till två sagor varje kväll och det är inte så bra om hon lägger sig för sent - jag vill ju ha lite scraptid oxå! ;)

    SvaraRadera
  5. vilka fina saker du gör. Din kortlåda här nedanför är helt fantastisk. Ha det gott. Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Va roligt att ha inspererat dig.
    Servettringarna är jätte lätt. du tar en så lång remsa så att den går runt toarullen, klistrar och tejpar på det du vill ha på remsan, jag har bara tagit ett extra papper den här gången. Sen när du är färdig rullar du runt remsan och bara häftar fast pappret i rullen, Jätte lätt !!
    Jag delar rullen på 3och gör en remsa på 5cm.
    Men det gör man som man vill.
    Hör gärna av dig om det är nått du undrar över.
    Lycka till Elin

    SvaraRadera